Monday, November 11, 2013

Tasuta reis ümber Päikese!


"Elu Maal on kallis, kuid see sisaldab ka iga-aastase tasuta reisi ümber Päikese." 
~autor teadmata~




“Living on Earth may be expensive, but it includes an annual free trip around the Sun.”  
 ~author unknown~

Täna on sissepoole vaatamise ja mõtisklemise päev. Noh, tegelikkuses on seda kõik päevad, kuid tänane on seda kuidagi eriti. Ma ei tea, kuidas, kuid sattusin mitmete huvitavate tsitaatide otsa. Üks on see Päikese oma, mis on minu meelest väga lahe.

Teine on selline ...

Peeter Sautereesti kirjanik ja näitlejaHea on teel olla.
Kui ma teaksin veidi rohkem endast ja oma soovidest,
võiksin kodus istudeski teel olla.

(“Indigo”, 1990)

...ja paneb oluliselt rohkem kukalt kratsima, sest mis see lõputu ringirändamine muud ole, kui õnne ja iseenda otsimine - kindlasti palju asju veel, kuid jah - milleks muidu tahaks, saaks ja viitsiks niimoodi.


Vaatan kalendrisse, nähes, et kohe varsti on käes päev, mil olen tagasi kodus, kuid siin ainult üks AGA - nimelt mul ei ole ju enam kodu. Jah, mul on Lopa, kuhu saan alati minna ja vajadusel ka alati olla, kuid minu enda kodu mul praegu ei ole. On vaid hulk kaste, kus lisaks eluks vajalikele riietele ning muudele tarbeesemetele sees mulle oluline: raamatud, täiskirjutatud kaustikud, teiste kirjutatud teated/sedelid ja muud, peamiselt emotsionaalse väärtusega asjad.
*
Maire AunasteEesti ajakirjanik ja saatejuhtÕnn ei sõltu ruumide suurusest ega seinte siledusest — õnn mahub pisikessegi pessa. Ainult et see pesa peaks igaühel olemas olema. Kodu on suhteline mõiste — ta võib maksta muinasjutulisi varandusi või mahtuda ühteainsasse hinge. Kodu saab küll ehitada, kodutunnet vist mitte kunagi. Ei saa ju osta või ehitada unistusi, mälestusi, hääli, lõhnu ja värve, pole võimalik kinni maksta või vahetada meeleolusid, ootust ja igatsust, mis iga tõelise koduga kaasas käivad ... 
Vaikus ja üksiolemise võimalus kuuluvad samuti heasse kodusse, sest muidu me ei saakski vist iseendaks. Kodud on meie ja meie oleme oma kodude nägu.


Olen viimasel ajal taas päris palju Haapsalu ja Õhtu-Kalda maja peale mõelnud. See kõlab ilmselt pisut kummaliselt, 
kuid kui peaksin nüüd uuesti Haapsalusse kolima, on raske end kusagil mujal elamas kujutada.Muidugi, võib olla on see mingi enesepete, loodud illusioon, ning tunneksin end kus iganes sama hästi.
Siiski, elada Haapsalus, ilma et ma sinna majja oma jalga tõstaksin ... hetkel tundub see peaaegu ilmvõimatu.
 

Meie puhul on tegemist justui nagu aasta ja mõned kuud kestnud armulooga ja selle tulemusel saame me olla kas koos või täiesti lahus. Midagi vahepealset, et me mõnikord vilksamisi silmanurgast (loe: tänavanurgast:) näeme ja teeme näo, et kõik on hästi, oleks raske ette kujutada!
Vaatasin Nord Property´st järele, mõned päevad tagasi on kuulutus
 "Haapsalu uhkeim puithoone vaid 100 m kaugusel merest"  ja fotod, mis nad ühel imeilusal pühapäeval, kui mul külas käisid, üles pandud. Siin minu lemmikud :)



























Ühesõnaga, MÜÜA Õhtu-Kallas 15 maja!
Hind 220 000 eur.
Tubade arv 13.
Kogupind 229,2 m²
Krunt 2 109 m²
boiler, tahke kütus, ahjuküte, parkimine tasuta.
Haapsalu vanalinna muinsuskaitseala piirkonnas asuv 20. sajandi alguses ehitatud asutushoone.
Atraktiivne, rahulik ja looduskaunis mereäärne asukoht. Mereni vaid ~100 meetrit.

Säilinud on 20. sajandi ehitistele omapärased detailid nii väljast kui seest. Korrustevaheline puittrepp on väga stiilne ja heas seisukorras.
Hoonel on avar akendega pööning, Merevaatega 3 lodžat.
Elekter ja veevarustus on olemas. Soe vesi elektriboileriga.

Olete oodatud majaga tutvuma!
Ai, kui väga ma loodan, et sellele imelisele paigale leidub omanik, kes kohast tervikuna hooliks ja kes ka vana maja eest hoolitseks, mitte vaid ihaldusväärse krundi peale hammast ei ihuks.

Palun, palun, palun, kallis Elu, tee nii, et Õhtu-Kallas 15 maja taas uuele elule ärkaks. 
Patt on lasta sel majal tühjana seista, nii et las see maagia ja mõnus olemine, mis seal valitseb, mängigu oma rolli ning võitku kellegi süda :) Edu Sulle kullakene! 

2 comments:

Helen said...

Kas see ongi SEE maja? Ilusamat paika vist Haapsalus polegi :)

Kristi said...

Jah Helen, see ongi see maja, millest Sa nii mitu korda lugusid kuulnud oled :)