Saturday, December 14, 2013

Koristan oma mõtteid

Üle pika aja on mul käsil rahulik ja varajane õhtu kodus. 
Koondan siin diivanil istudes pisut oma mõtteid, otsides vastuseid ja motivatsiooni nii enda seest kui teiste inimeste ideede hulgast.Tartu, heade mõtete linn! 
Eile käisime Läänemaalt kümnekesi Haridusministeeriumis toimunud noorsootöö aastalõpu konverentsil. Konverentsil, mille viimased ettekanded ning paneeldiskussioon mul nii peas kui südames mitmed asjad pahupidi keeras, seda kõige paremas mõttes. Mõistsin, kui väga ja kui sügavalt see valdkond mulle korda läheb ning kui paljud seal välja käidud mõtetest minu arusaamade ning tõekspidamistega ühtisid.
Olin sinna läinud kui endine noorsootöötaja, keda eelmise aasta tegemiste eest märgatud ning tunnustatud oli. Ära tulin sealt kui aktiive noorsootöötaja, kelle peas ajab üks uus mõte teist taga.
*

Hetk tagasi sattusin lugema Steve Jobs´i elu kolme põhimõtet, millest tema oma eluteel lähtunud on.
Niimoodi, ülejäänud tekstist eraldi välja tuues, on nad ehk pisut seosetud, kuid tunnen, et mul aitavad need mingeid prioriteete pakka panna ja loodetavasti annavad julgust teha otsuseid, mida ma muidu teha ei julgeks :)

1.
Sa ei saa punkte ühendada, vaadates tulevikku, saad seda teha vaid vaadates tagasi. Sa pead uskuma, et mingil viisil need punktid sinu tulevikus ühilduvad. Sa pead midagi usaldama, kas oma kõhutunnet, saatust, elu ennast, karmat, ükskõik mida.
Selline lähenemine ei ole mind iial alt vedanud, ja see on minu elus suurt rolli mänginud. 


2.
Vahest lööb elu sulle telliskiviga vastu pead. Ära kaota lootust. Ma olen veendunud, et ainus asi, mis mind kursil hoidis, oli fakt, et ma armastasin seda, mida ma tegin. Sa pead leidma selle, mida sa armastad. Ja see käib nii töö kui armastuse kohta. Töö võtab enda alla suure osa sinu elust ja ainus võimalus tõeliselt rahul olla on teha seda tööd, mida Sina suurepäraseks pead. Ja ainus viis suurepärast tööd teha on armastada seda, mida sa teed. Kui sa ei ole seda veel leidnud, jätka otsinguid! Ära lepi vähemaga!
Nagu kõikide südamesse puutuvate küsimuste puhul, sa saad ise aru kui oled vastuse leidnud. Ja nagu suurepärased suhtedki, läheb see aastate möödudes ainult paremaks ja paremaks. Nii et jätka otsinguid kuni sa oled selle leidnud.
Ära lepi vähemaga!

3. 
Sinu aeg on limiteeritud, nii et ära raiska seda kellegi teise elu elades. Ärge jääge kinni dogmadesse, mis tähendab elamist kellegi teise arvamuste järgi. Ära lase teiste arvamustel oma sisehäält summutada. Ja mis kõige tähtsam, kuula julgelt oma südamehäält ja intuitsiooni. Kuidagiviisi nad juba teavad, mida sa tõeliselt saavutada tahad.
Kõik muu on teisejärguline.





"Remembering that I´ll be dead soon is the most important tool I´ve ever encountered to help me make the big choices in life.
Almost everything--all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure--these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important.
Remembering that  you are going to die, is the best way I know to avoid the trap of thinking you´ve got something to lose.
There is no reason not to follow your heart. "


~Steve Jobs~

Inspiratsiooni ja häid mõtteid täis blogi sissekanne.
A blog entry full of brilliant ideas ;)

50 Lessons I wish I had learned earlier

No comments: