Wednesday, December 5, 2007

Hakkame elektrit endaga kaasas kandma ...

Mul oli suhteliselt teistsugune päev kui tavaliselt ja see on GAIAs suur saavutus, uskuge mind.

Kas SINA oled kohanud meest:
  • Kellel ei ole passi ja kes pole kordagi oma 43 eluaasta jooksul kodukohast reisinud kaugemale kui umbes 100 miili ja kes ei kavatse ka kuhugi reisida, sest ta ei näe vajadust ega tunne soovi
  • Kes elab koos emaga ja viimane helistab talle iga päev vähemalt 1-2 korda, et küsida, kas kõik on korras
  • Ta elab Inglismaal, aga talle ei meeldi ei õlu ega jalgpall
  • Armastab kalal käimist, ristsõnu ja puzzle śid
  • Kes on lugenud läbi rohkem kui 100 teaduslikku raamatut ja kes suudab korraga mõelda vähemalt 5 teemale korraga
  • Kes teiste meeste sõnutsi on viimane idioot, kellele meeldib end aeg-ajal naiseks riietada, kes ei suuda kaarti lugeda ja eksib seetõttu pidevalt ära
  • Kellele õpetaja kunagi koolis ütles, et ta on liialt loll, et arvutit kasutada, aga vaatamata sellele tegi ta edukalt ära nii Level 1 kui Level 2 arvutieksamid
Kõlab päris huvitavalt või mis?
Igal juhul teadsin kuni tänase päevani vaid seda, mida teised räägivad.
Aga täna oli ta terve päeva koos meiega laos ja me Livaga rääkisime temaga pikalt ning laialt igasugu maailma asjadega ning mul on selle üle hea meel, sest mul pole tegelikult päris tükk aega kellegagi nii põnevat vestlust olnud.
Jah, teistele ta ei meeldi, sest ta on teistsugune ... no kuulge, ainuüksi fakt, et ta ei joo ega jalgpalli ei vaata, tekitab teistes küsimusi, kõigest muust rääkimata, aga tegelikult on Mick´il õigus
"Everybody is different!"

Igaüks on tõepoolest erinev, ainus vahe on vist selles, kas julgetakse oma elu sedasi elada, nagu TEGELIKULT soovitakse või tehakse pigem nii, nagu on tavaks, kombeks, mis on normaalne jne jne. Ega ma ise ka ingel pole, kui näen ja kuulen, kuidas kellestki räägitakse, siis tunnetan mingis mõttes ka ise üleolekut ning nii lihtne on minna massiga kaasa ja kellegi üle naerda või midagi kehvasti öelda või mis iganes. Aga ma tõesti püüan - mitte ainult seda, et ma kellegi kohta selja taga midagi sellist ei ütle, mida talle näkku öelda ei julgeks, vaid ka seda, et ma isegi ei mõtleks, sest mis otsustaja mina olen, kas tema elab oma elu õigesti või valesti.

Teist alandades võin korraks paremas valguses paista, aga see ei vii kuhugi, alandan kokkuvõttes vaid ennast.
Kui kõrvalt vaadata ja nende omavahelisi jutte kuulata, siis tegelikult on vist Mick oma eluga kõige rohkem rahul, sest ta teeb asju, mis talle meeldivad ja on sellega rahul.


/vahepeal käisin õues vihma pildistamas:/

Eks sedasama asja pidas ka Thjis silmas, kui ühe oma elumotona tõi välja lause:

Austa teisi inimesi!

Kõik ei pea mulle tingimata meeldima, aga iga inimene väärib austust, sest ta on täpselt samasugune inimene nagu mina - ei ole mina parem ega tema halvem. Eks siin taga on Luule ja Sirje töö, aga ma tõesti usun seda.


Mick ja tema ideed. See elektri kaasas kandmise idee on temalt pärit ja ta rääkis sellest pikalt, kuidas eriti arengumaades oleks väga kasulik, kui saaks elektrit spetsiaalse masina abil kaasas kanda. Tal on väidetavalt isegi täpne idee olemas, kuidas seda teha. Ok, ma usun, et mingid osad tema jutust olid ehk liialdus, aga talle meeldis rääkida, nii et miks mitte. Samas, ta on tõesti tark, sellest saab ju aru, kas inimene püüab targana paista või on päriselt arukas ning ajab mõistlikku juttu.
Kui on valida, kas raadiost ühtesid ja samasid laule kuulata või tema juttu, siis pole vaja väga pikalt mõelda.
Üks ühine joon tal siiski kõigi teiste 7-8 mehega on. Nad kõik vihkavad oma tööd. Ok, vihkama on äkki liiga järsk sõna, aga neile kellelegi ei meeldi see, mida nad teevad. "Ma teen seda vaid selleks, et oma arveid maksta ja elatist teenida!" Nii lihtne see loogika ongi.
Kuna Mick´i ideed olid nagunii sellised hästi kõrgelennulised, siis küsisin tema käest, et kui tal ei oleks vajadust raha eest töötada, mida ta siis teeks.
Alguses ei saanud ta küsimusest ära, täpsustasin, et kui tal oleks piiramatult nii aega kui raha, et mida ta siis oma eluga ette võtaks.
Ta peatas töötegemise ja vaatas mulle segase näoga otsa:
"Ma ei tea, ma pole kunagi selle peale mõelnud, keegi pole seda kunagi küsinud!"

"Kas sul ei ole siis tõesti ühtegi unistust?" küsisin vastu

"Loomulikult on, aga kõik need nõuavad liiga palju raha ja aega!"
...näed, ongi kinnine ring täis, aga tegelikult on tema suurimaks unistuseks ise tuleviku auto kokku ehitada. See oli pikk ja keeruline jutt ja ma ei saanud pooltest väljenditest kahjuks aru, aga igal juhul oli hea vaadata, kuidas ta endale südamelähedasest teemast räägib.

Igaüks on erinev!
see lause on nii lühike, aga kui selle sisusse süveneda, siis tõesti. Mis on veider ja kes mina olen, et otsustan ... issand, sa oled 43 ja elad koos emaga .. jeerum, sa pole kunagi Inglismaalt välja saanud. Talle meeldib nii, las ta siis olla, ta ise ütles nii hästi, et kui ta sooviks reisida, et siis ta reisiks, aga talle ei meeldi reisimine - ta pigem loeb kodus ja paneb puzzle´t kokku.

Ei ole õiget ja valet viisi elamiseks, sest igaüks meist on erinev!

Võib-olla on kellegi jaoks täiesti lollakas ja mõttetu, mida mina teen või siis see, kuidas me laos end seda mõttetut tööd tehes pooleks suudame naerda.
Täna leidsime ühest kotist suure lilla haikala ja meil oli nalja kui palju. Üldse oli hästi teistsugune päev.

See oli hea, et "päris" ülemusi ei olnud ja seega oli süsteem lihtne - kui Dave peale lõunat oma bussiga tagasi jõudis, siis pidime selle tühjaks tegema, ära pakkima ja oligi kõik.
Tänane oli suurepärane näide sellest, kuidas oleme võimelised tavapärase tunni asemel 20 minutiga sama töö ära tegema. Mida iganes, et vaid natukenegi sealt varem ära saada ja päevas tunnikene rohkem oma elu elada - nii vähe või palju, kui see Gaias võimalik on.

Jõudsime enda kohta üllatavalt vara koju ja saime isegi teistega koos õhtust süüa (tavaliselt on nad ammu lõpetanud) ja peale seda oli mul isegi piisavalt energiat, et õue minna (tavaliselt ei jaksa midagi teha) ... ja lihtsalt jalutada. Ostsin meile järgmise nädala linnaliini bussipiletid ära, sest kuukaardid kaotavad kohe kehtivuse. Tagasi tulles tulin läbi pargi.

Taevas oli selge, tähed ja kuu ja suured puud pargis - loodus on ikka imeline ja pisiasjad on need, mis mõne päeva hästi eriliseks teevad :)

/kuigi see positiivne hoiak ja hea enesetunne said alguse vist juba eile, kui peale voodis raamatu lugemist enne kümmet magama jäin ja enam-vähem sama kavatsen ka täna teha, sest kõik võib ilus-kena olla, aga kui väsimus on niiiiii suur, siis ei tule millestki midagi välja, nii et proovin oma UNEAEGA väärtustada:/

No comments: