Sunday, November 25, 2007

Thijs Lugtenberg (28) from Holland

* * * * * *
AAFRIKA

------------
ZAMBIA

Kunagi ammu, päris mitu nädalat tagasi lubasin pikemalt kirjutada ühe Study Weekendi minu lemmikesinejast ja tema presentatsioonist, et mis ta siis tegi ja kuidas tegi jne.

Mõistagi ei saa ma anda edasi seda, kuidas ta ise seda esitles, aga mõningad peamised ideed saan siiski kirja panna, juhuks, kui kasvõi ise neid taas vajama peaksin. Igal juhul on see esitlus ja kohtumine selle inimesega siiani vaieldamatult üks parimaid osasid kogu senise aja jooksul. Mul oli enne presentatsiooni õnn temaga ühte lauda hommikust sööma sattuda ning peale presentatsiooni niisama umbes 10-15 minutit vestelda.
Praeguseks oleme paar kirja vahetanud ning sellised inimesi on rõõm ja au teada/tunda. See ongi vist põhjus, miks nende muljete kirjutamiseni alles nüüd jõuan - teema on liialt oluline, et see möödaminnes ja väga lühidalt kuidagi jäädvustada.

Thijs Lugtenberg (28)
Hollandist

Jutu alguseks olgu üks lõigukene tema isiklikult kodulehelt. Kuna inglise keel pole ka tema kodukeel, siis kohati on laused nagu nad on, aga ma copy´n need täpselt sellistena nagu ta ise need kirja pannud on, ainult tõlget kohandan veidi ehk.
http://thijslugtenberg.web-log.nl/

These moments give you a special feeling, a memory you will probably never forget.

When I was in Holland I often thought about important things in life. I was thinking how to get the most out of life. What do I really like. What will I tell people when I am old. Probably the moments I just wrote.
I want to get as much as possible out of life. I like to explore places and being busy.
This is the time, where am I waiting for. Why shouldn't I do it now. Open your own doors!Nothing is impossible in life (I really believe in that).

Every day can be your last.

I made the dession to leave again and till so far it is the best dessicion again! People tell me that they think it is unbelieveble the way I do these things.
Come home, work and leave againMention a plan and also really do it. That is me. When I say something I like to do it.

I hope that I can do that more I the future.
I hope more people open their own doors. and makes dreams come true. Take changes!

I have some lines/rules I often think about. It gives me a kind of power so I can make hard dessicions a bit more easy.

"You live only once and now you are young and healthy"
"Live you life and respect people"
"
"Don't become a prisoner in your own life"
"

"I alway's get a little bit cross, when people "
are complaining all the time. Oooh I feel so badAnd all they have is a flu. Don't make a fuss, you don't know what it is to be really ill, to feel genuine pain..."

and;
"...People who are afraid to getting old, that is nonsense. They should be happy that
they are alive, that they can grow old. And that throughout their lives they have been able to do whatever they wanted"

say's Jolanda. (from; Sophia's Children, by Sarah Wong, www.sarahwong.com)

----- tõlke algus ----
Need hetked annavad selle erilise tunde, mälestuse, mida sa tõenäoliselt kunagi ei unusta.

Kui ma olin Hollandis, mõtlesin sageli asjadest, mis on elus olulised. Ma mõtlesin, kuidas oma elust maksimumi võtta. Mis mulle tõeliselt meeldib?

Mida ma inimestele räägin, kui ma vana olen?
Arvatavasti hetkedest, millest ma just enne kirjutasin. Ma soovin oma elust võimalikult palju võttta. Mulle meeldib erinevaid kohti uurida ja hõivatud olla. Olen seda aega oodanud, mil saan neid asju teha, nii et miks ma ei peaks neid kohe praegu tegema.

AVA ISE ENDA UKSED!

Siin elus pole miski võimatu (ma tõesti usun seda)
Iga päev võib olla sinu viimane päev. Ma tegin otsuse taas lahkuda ja siiani on see taas mu parim otsus! Inimesed ütlevad mulle, et see on uskumatu, kuidas ma asju teen. . Tulen koju, töötan ja lahkun taas. Mainin See olen mina. Kui ma midagi ütlen, siis meeldib mulle seda ka teha.mingit plaani ja tõesti teen selle teoks.

Ma loodan, et suudan tulevikus veelgi rohkem korda saata.
Ma loodan, et üha enam inimesi avab iseenda uksed ja täidab oma unistused. Julge muutuda!

On mõned read/reeglid, millede üle sageli mõtlen. Need annavad mulle teatud määral mingit jõudu, mille abil suudan rasked otsused kergemaks muuta.

"Sa elad vaid korra ja nüüd oled sa noor ja terve!"
"Ela oma elu ja austa inimesi"

"Ära saa iseenda elu vangiks"

Saan alati natuke pahaseks, kui inimesed kogu aeg kurdavad. Ooooh, ma tunnen end nii halvasti... Ja neil on vaid gripp. Ära tee tühjast suur numbrit. Sa ei tea, mida tähendab olla päriselt haige, tunda tõelist valu .... "

"Inimesed, kes kardavad vanaks saada, see on mõttetus. Nad peaksid olema õnnelikud, et nad on elus, et neil on olnud võimalus vanaks elada.
Ja et läbi oma elu on neil olnud võimalus teha
seda, mida iganes nad soovisid"

ütleb Jolanda

-------- tõlke lõpp :)

On väga suur vahe, kes Aafrikasse läheb ja mida ta seal korda suudab saata. Olgem ausad, enamik tuleb tagasi, on teinud midagi natukene ja see on normaalne. Esimesel Study Weekendil esitles üks Jaapani neiu oma projekti (ma räägin seda lihtsalt võrdluste tekitamiseks) aga ta on vaevu võimeline seda inglise keeles ette kandma, projekti sisu oli ka väga primitiivne, nii et ausalt öeldes tekkis tunne: "Kas see ongi kõik, mis seal võimalik teha on?!"


Ses suhtes tuli Thijs´i esitlus täpselt õigel ajal, sest sai näha seda, et midagi on tõesti võimalik muuta, kui ise väga tahta ja väljakutseks valmis olla.
See andis päris palju ideid, julgust ja motivatsiooni endalegi juurde, sest nagu ma ka varem maininud olen - siin istudes ja hommikust õhtuni oma kooli programmi jaoks raha kogudes on väga lihtne unustada, et mis see lõppeesmärk olema peaks, miks ma üldse siin olen. Ja kui see siht silme eest kaob, siis tundub kogu see asi nii mõttetu ja nii tobe, aga nagu ma juba korduvalt mainisin - ma ise tean, et kõik on siiski mu enda, mitte kellegi teise teha.


Tema Aafrika DI programmi kodulehekülg
http://ukupama.web-log.nl/

- mul on kaustikus tema projekti sisu ja ettekande kokkuvõtte, mille ka siia lähipäevadel lisada soovin, sest see on nii mega põnev ja eriline, mis ta seal korda saatis, aga ma ei jaksa seda täna teha, sest praegu on nii suur uni.

Aga soovin kolm kõige olulisemat tema poolt Hall´is öeldud mõtet siia kiirelt kirja panna.

"Answers you can sometimes find only doing something!" Vahest on tegutsemine ainus viis vastuste leidmiseks.

"You get out what you put in yourself!" Sa saad täpselt nii palju, kui ise oled panustanud.

"You are the best what you do if you like what you are doing!" Sa oled siis oma tegevusalal parim siis, kui sulle meeldib see, mida sa teed.

No comments: